Over ons

Jelle

Wie zijn wij

MonteurOpAfstand.nl is in de lente van 2012 bedacht en begin 2013 opgericht door Jelle Hylarides.

Het idee voor MonteurOpAfstand.nl is ontstaan na problemen met mijn wasmachine en cv ketel. Beide apparaten waren behoorijk op leeftijd en de voorrijkosten waren een drempel om de monteur te laten komen. Dat is het niet waard, dan kan ik beter een nieuwe kopen. Op internet gekeken wat een nieuw apparaat kost (toch wel veel geld) en of ik het probleem zelf kon oplossen. Wat mij opviel was

  • Enorm veel informatie over defecten en reparatie-adviezen
  • Onduidelijk of de informatie betrouwbaar is (lost dit nou echt mijn probleem op).

Kortom, zoeken kost veel tijd en het resultaat is onzeker.

Toen bedacht ik dat het handig zou zijn dat een monteur via skype of FaceTime mee kon kijken, om te bepalen wat de oorzaak en oplossing is. Dat scheelt me een hoop tijd, geeft me zekerheid en dan kan ik een goede afweging maken om te (laten) repareren of te vervangen.

Wasmachine stuk?; Repareren of Nieuwe kopen?

In oktober 2012 las ik het voorpagina artikel van de Consumentgids: Wasmachine stuk?; Repareren of Nieuwe kopen?
De conclusie was dat consumenten moeite hebben met de reparatie-vervang beslissing.

Dit was het zetje dat ik nodig had om MonteurOpAfstand te starten. Meer mensen lopen tegen dezelfde problemen en kunnen geholpen worden door MonteurOpAfstand.nl

Consumentengids

Online platform

Monteuropafstand.com is een online platform dat faciliteert in het bij elkaar brengen van lokale vraag (de klant) en aanbod (zelfstandige bedrijven) met betrekking tot technische vragen, waarbij de monteur direct op afstand kan meekijken met de klant. Monteur op Afstand werkt alleen met monteurs die zijn aangesloten bij Uneto-VNI. Dit zorgt voor een hoog kwalitatief aanbod van monteurs.